Ισλανδία  6η μέρα (γ):  Τρίτη  13  Αυγούστου 2013

Πήραμε τον 60 με Δυτική κατεύθυνση.  Το 1996 κατασκευάστηκε το τούνελ Breidadals (9160 m) και μειώθηκε σημαντικά η απόσταση από το Ísafjörður προς τα φιόρδ Önundarfjörður και Dýrafjörður.

Οδηγώντας με συνεχή βροχή φτάσαμε στο μικρό Þingeyri (pop 260).  Μέχρι εδώ η διαδρομή ήταν ασφάλτινη (45 Km).

Στον 60.

Αντικρίζοντας το Dýrafjörður, στο βάθος το Þingeyri.

Στον 60, φιόρδ Dýrafjörður.

Στον 60.

H συνέχεια όμως ήταν το γνωστό κομπρεσέρ, μαζί με βροχή, λάσπη και ομίχλη.

Η διάσχιση του ορεινού όγκου του Hrafnseyrarheiði, (552 m) είναι ένα πέρασμα αρκετά δύσκολο (17Km).  Κλίσεις 20%, στενός δρόμος, γκρεμίλες, μαζί με τις κακές καιρικές συνθήκες που συνήθως επικρατούν.  Το χειμώνα κλείνει από τις χιονοπτώσεις και το καταφύγιο ανάγκης που υπάρχει πάνω στη διαδρομή επιβεβαιώνει τις δυσκολίες για τον ταξιδιώτη.

Όταν περάσαμε τον αυχένα αντικρίσαμε μια εικόνα μαγική.  Πάνω από το φιόρδ Arnarfjörður στο βάθος του ορίζοντα επικρατούσε ηλιοφάνεια.  Μια τεράστια φωτεινή τρύπα μέσα σ΄ αυτή την αντάρα.

Ισλανδική βροχή στον 60.

Ανεβαίνοντας τον 60 για το πέρασμα του Hrafnseyrarheiði.

Καταφύγιο ανάγκης.

Κατεβαίνοντας τον 60 προς το φιόρδ Arnarfjörður.

Κατεβαίνοντας τον 60 προς το φιόρδ Arnarfjörður.

"Θαύμα"

Δεν κράτησε και πολύ.  Μέχρι να φτάσουμε στη θάλασσα είχαν χαθεί όλα.

Ο χωματόδρομος κινείται τώρα πλάι στη θάλασσα έχοντας στα αριστερά του, πότε καταπράσινα λιβάδια με άλογα και πότε απόκρημνες πλαγιές που φτάνουν μέχρι το νερό.  Η βροχή ανελέητη μας δυσκολεύει σε όλα.  Στη φωτογράφιση, στην οδήγηση, ακόμα και στη διάθεση μας.

Στην απέναντι όχθη του φιόρδ ξεχωρίσαμε τον καταρράκτη Dynjandi.  Μας χώριζαν μερικά λασπωμένα χιλιόμετρα από το σημείο που ήμασταν.

Πόσο κράτησε;

Στον 60, φιόρδ Arnarfjörður.

Φιόρδ Borgarfjörður.

Στο βάθος ο καταρράκτης Dynjandi (κοινώς Ντυνάρας).

Περιοχή Dynjandisvogur στο φιόρδ Borgarfjörður.

Η απέναντι όχθη στο φιόρδ Borgarfjörður με τον καταρράκτη Dynjandi (κοινώς Ντυνάρας).

Συνεχίσαμε μέχρι τον 621 και κάναμε δεξιά για το parking.  Αρκετός κόσμος ανηφόριζε το μονοπάτι προς τον μεγαλύτερο καταρράκτη των Δυτικών φιόρδ.  Η υδατόπτωση φτάνει τα 100 m.

Η γνώμη μας;  Eίναι ο ωραιότερος όσων είδαμε στην Ισλανδία.  Μέχρι να φτάσουμε στον Ντινάρα μετρήσαμε άλλους 6. (Bæjarfoss, Hundafoss, Hrísvaðsfoss, Göngumannafoss, Strompgljúfrafoss, Hæstajallafoss). Είναι τα παιδιά του.

Το περπάτημα μας πήρε πάνω από μισάωρο μέχρι τη ρίζα του.  Η θέα από κει πάνω σε αποζημιώνει για τη λασποδρομία.  Έχεις από τη μια τη βουή και την εικόνα αυτής της λευκής "γλυκιάς" κουρτίνας και από την άλλη την ασημιά "αλμυρή" γλώσσα του Arnarfjörður να εισχωρεί ανάμεσα στα πρανή των καφεπράσινων όγκων.

Στο χώρο στάθμευσης για τον καταρράκτη Dynjandi (κοινώς Ντυνάρας).